کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک
کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک به چه شکل می باشد ؟ هوش مصنوعی یا AI ها در چند سال اخیر به یکی از مهم ترین و ترند ترین سرچ های گوگل تبدیل شده است و نه تنها کسب کار و شرکت های بزرگ بلکه کسب و کار های کوچک هم دنبال Ai ها هستند . فناوری هوش مصنوعی به کسب و کار های کوچک کمک می کند تا با بهینه سازی فرآیند ها ، کاهش هزینه ها ، و افزایش کارایی ، در بازار رقابتی باقی بمانند . با ما همراه باشید در ادامه تا شما را با کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک آشنا کنیم .
کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک
۱ – خودکار سازی فرآیندها و وظایف اداری با استفاده از Ai ها :
کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک در خودکار سازی فرایند ها : یکی از بزرگترین کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک ، خودکار سازی فرآیندهای اداری می باشد . در زمان های گذشته امور هایی مانند ارسال ایمیل ، نوشتن نامه ، زمان بندی به وسیله ی انسان ها انجام می شد و این موضوع زمان بر و گاهی اوغات هزینه ی زیادی را برای کارفرما داشت . اما هم اکنون این موارد با دقت ، سرعت بالا و هزینه ی بسیار کم به وسیله هوش مصنوعی اجرا می شود . اما شاید سوال پیش بیاید که مثلا مدیریت ایمیل ها به چه شکلی با هوش مصنوعی نجام می شود ؟ ابزار های هوشمندی مانند Gmail با استفاده از هوش مصنوعی که جدیدا اضافه شده است می توانند ایمیل های دریافتی را به دسته های مختلف تقسیم کرده و اولویت بندی را انجام دهند . از مهم ترین مزایا این کار این است که صاحبان کارفرما ابتدا به ایمیل های مهم و ضروری پاسخ خود را ارسال می کنند . اما در زمان بندی و برنامه ریزی به وسیله هوش مصنوعی ابزارهایی مانند Calendly یا Google Calendar با هوش مصنوعی قادر به هماهنگی جلسات و رویداد های مختلف هستند . ابزار هایی که برای شما معرفی کردیم می توانند بهترین زمان برای برگزاری جلسه را برای شما در نظر بگیرند و آن زمان را برای شما رزرو کنند .
۲ – بازاریابی هوشمند و تبلیغات هدفمند به وسیله هوش مصنوعی :
کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک در بازاریابی تبلیغاتی : یکی دیگر از کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک تبلیغات می باشد . در بیشتر مواقع کسب و کار های کوچک مشکل تبلیغات را به دلیل هزینه داشته اند اما هم اکنون هوش مصنوعی می تواند تقریبا این اقدام را برای کسب و کار های کوچک به طور مفیدی انجام دهند . بازاریابی هوشمند یکی از مهم ترین کاربردهای هوش مصنوعی برای کسب وکار های کوچک است . بازاریابی سنتی نیاز به هزینه های زیادی دارد و ممکن است نتایج محدودی داشته باشد . اما با استفاده از هوش مصنوعی ، کسب و کار ها می توانند به طور هوشمندانه تر و هدفمندانه تر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند . ما در این بخش از مقاله ی کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک قصد داریم تا شما را با ابزار های مورد استفاده در این بخش آشنا کنیم . ابزارهایی مانند HubSpot و Salesforce با استفاده از هوش مصنوعی ، اطلاعات کامل از مشتری را جمع آوری می کند و رفتار کاربر و مشتری ها را تحلیل می کنند . این داده ها به کسب و کار ها کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی خود را بهبود دهند و مخاطبان هدف را بهتر شناسایی کنند . شناسایی مخطبان هدف از مهم ترین مواردی می باشد که به وسیله هوش مصنوعی به بهترین شکل انجام می شود . شخصیسازی محتوا به وسیله هوش مصنوعی به چه شکلی می باشد ؟ هوش مصنوعی دارای الگوریتم هایی می باشد ، Ai ها توسط این الگوریتم های یادگیری ماشین میتوانند محتوای مناسب را بر اساس ترجیحات و رفتار کاربران شخصی سازی کند . هوش مصنوعی از طریق روانشاسی روی کاربران می تواند بهترین نتایج را برایشان ارسال کند . ابزارهایی مانند Mailchimp و ActiveCampaign می توانند به کسب و کار ها کمک کنند تا پیام های تبلیغاتی و ایمیل های خود را به طور خودکار و با محتوای شخصی سازی شده برای هر مشتری ارسال کنند . این امر باعث میشود که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در تبلیغات افزایش یابد و مشتریان احساس بیشتری از ارتباط با برند کسب و کار داشته باشند .
حالا شاید برای شما سوال باشد که چگونه تبلیغات دیجیتال خود را بهینه کنیم ؟ پلتفرمهای تبلیغاتی مثل Google Ads و Facebook Ads از هوش مصنوعی برای بهینه سازی تبلیغات استفاده می کنند . این ابزار ها با تحلیل داده های گذشته و الگوریتم های یادگیری ماشین می توانند تبلیغات را به بهترین شکل به مخاطبان مناسب نمایش دهند و بازدهی بیشتری از بودجه تبلیغاتی کسب و کار را فراهم کنند . باز هم می گویم که اگر کسب و کار کوچکی هستید که تبلیغات برای شما مشکل و هزینه بر است اصلا نگران نباشید با ما همراه باشید در مقاله ی کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک در مجله اینترنتی رفیق .
۳ – بهبود خدمات مشتری با استفاده از چت بات های هوش مصنوعی :
کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک و بهبود خدمات مشتری : در زمان های قدیم که هوش مصنوعی وجود نداشت ممکن بود که زمان پاسخ گویی مشکل به کاربران طولانی و حتی زمان بر باشد اما هم اکنون زمان پاسخ گویی به کاربران توسط چت بات های هوش مصنوعی به طور خیره کننده ی کاهش یافته است . خدمات مشتری یکی از مهم ترین کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک محسوب می شود مخصوصا برای کسب و کار های کوچک که رقابت در بازار برای آن ها اهمیت زیادی دارد . هوش مصنوعی از طریق چتبات ها و دستیار های مجازی به کسب و کار ها کمک میکند تا بدون نیاز به نیروی انسانی ، خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه دهند . حالا شاید برای شما سوال پیش بیاید که ابزار ها و چت بات های ۲۴ ساعته هوش مصنوعی کدامند ؟ چت بات های پشتیبانی مشتری به وسیله هوش مصنوعی ابزارهایی مانند Zendesk یا Intercom می باشند که هر کدام از بهترین چت بات ها برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان می باشد . این چت بات ها می توانند به صورت خودکار سوالات رایج را پاسخ دهند و در صورت نیاز درخواست ها را به تیم پشتیبانی منتقل کنند . در این بخش از مقاله کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله ی بهترین چت بات های هوش مصنوعی را در مجله اینترنتی رفیق مطالعه کنید .
۴ – شخصیسازی تجربه کاربر به وسیله هوش مصنوعی :
کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک و شخصی سازی خواسته کاربران : قطعا یکی از مهم ترین مسائلی که یک مشتری و یک کاربر را به مشتری وفادار شما تبدیل می کند بر طرف کردن درست نیاز کاربر در سریع ترین زمان ممکن می باشد . یعنی کاربر در سریع ترین زمان ممکن به بهترین محصول و نتیجه دلخواه خود برسد اگر به این شکل باشد کسب و کار شما موفق است . حال چگونه این اقدام توسط هوش مصنوعی انجام می شود . شخصی سازی تجربه کاربر از سخت ترین و مهم ترین بخش ها و کاربرد های هوش مصنوعی در کسب و کار های کوچک محسوب می شود .
بسیاری از نرم افزار ها در تجارت الکترونیک از الگوریتم های یادگیری ماشین برای ارائه پیشنهاد های شخصی به کاربران استفاده می کنند به این صورت که کسب و کار به وسیله هوشمندی خود می تواند بهترین گزینه را برای کاربر نمایش دهد . ابزارهایی مانند Amazon Personalize یا Dynamic Yield به کسب و کار های کوچک کمک می کند تا محصولات یا خدماتی را به کاربران خود پیشنهاد دهند که به احتمال زیاد برای آن ها جذاب خواهد بود . این امر باعث افزایش فروش و رضایت مشتریان می شود . حالا از کجا باید کسب و کار ها تشخیص دهند که شما عاشق چه چیز هایی هستید ؟ ابزار هایی مانند Mixpanel و Hotjar به کسب و کار ها این امکان را می دهند تا رفتار کاربران را شناسایی و از لحاظ روانشناسی بهترین گزینه ها را برای کاربر نمایش دهد .